Pri našej komunikácii sa objavujú takéto postupy a je len na nás, ako na ne budeme reagovať. Navrhujem nasledovný postup: Absolútne ignorujme akékoľvek témy ako napr. kto spôsobil prúser, prečo sa to robilo takto a nie inak, a pod. Všímajme si, že všetky tieto „múdrosti" sa týkajú minulého času.
1. Veľa vecí sa deje účelovo (hlavný účel je zdeptať). Každú situáciu tohto typu analyzujme. Ak je naša reakcia negatívna, okamžite to dajme na „ignore list".
2. Nereagujme „štandardne". Zvyčajne sa očakáva ľútosť, hnev, rozčarovanie. Skúsme to inak: Ok, tak to by sme mali a máš aj iné dobré nápady?
3. Zvyčajne si trúfajú iba na slabších, v princípe sú to zbabelci. No, je veľký rozdiel byť slabým a byť považovaným za slabého.:)
4. Neskutočne dobre funguje: pozerať im do očí a jemne sa pri tom usmievať. Ďalej ich treba vtiahnuť do rozhovoru a „masírovať" ich ego. Potom vykvákajú aj to, čo nevedia. V rámci hesla „Poznaj svojho nepriateľa" je to veľmi efektívne.
5. Sebaovládanie. Keď chceme kontrolovať tieto „typy" musíme hlavne vedieť kontrolovať sami seba.
Veľa šťastia!
Zuzana Lukovičová